DSE IT-Services stapt over naar nieuw ticketingsysteem (Autotask)

DSE IT-Services is de samenwerking aangegaan met Autotask en vervangt hiermee het eigen ticketingsysteem. In de Verenigde Staten is Autotask marktleider en krijgt ook steeds meer voet aan de grond in Europa met hun ticketsysteemsoftware. Autotask is zeer gebruiksvriendelijk en biedt veel handige functionaliteiten. DSE IT-Services gaat met de implementatie van Autotask met zijn tijd mee en voorziet klanten zo van de beste service.

Wat is er nieuw
Dankzij Autotask kunnen we beter communiceren op vaste momenten. Er zijn meer klantcontactmomenten, bijvoorbeeld bij het aanmaken en sluiten van tickets en het selfserviceportal. Daarnaast zijn de doorlooptijden korter en zit er een beter kennissysteem achter Autotask. Verder wordt er regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd zodat processen doorlopend getoetst worden en verbeterd kunnen worden.

Support ticketing
Autotask handelt service requests, inkomende vragen en problemen af voor eindgebruikers en systeembeheerders. Daarnaast worden alle SLA-afspraken in het pakket opgenomen, en wordt hiermee bewaakt dat de afspraken met betrekking tot de behandeling van vragen, aanrijtijden en oplostijden worden nagekomen conform ITIL-standaarden.
Verder is Autotask een handig hulpmiddel bij het beheren van de centrale agenda van engineers en consultants. Het helpt hen bij het toewijzen en inplannen van targets.

Endpoint management
Met een kleine ‘agent’ (minimale beheersoftware) worden endpoints (de pc’s en servers) permanent gemonitord, bewaakt en beveiligd. Bij een storing van een endpoint wordt automatisch een support ticket gegenereerd. Vanuit de agent kan een gebruiker direct een ticket insturen, en mailen is niet meer nodig. Ook kan de support engineer van Autotask de pc of server overnemen, mocht dit nodig zijn om een storing of ander probleem te verhelpen. Het endpoint wordt beschermd door een antiviruspakket, van daaruit wordt Autotask gemanaged.

Benieuwd naar alle mogelijkheden van onze ticketingsysteemsoftware? Neem dan contact op met Jeroen Stet via e-mail info@dseit.nl.