In een eerdere nieuwsbrief hebben wij u al geïnformeerd over het verdwijnen van ISDN. VoIP is hiervoor de logische vervanging en DSE IT-Services helpt bedrijven deze transitie vlekkeloos te maken. Maar wat zijn nu eigenlijk de mogelijkheden van VoIP telefonie?

VoIP telefonie kent veel meer mogelijkheden dan zijn voorganger had. Vanzelfsprekend is het geschikt voor standaard telefoongesprekken, maar er zijn daarnaast veel andere mogelijkheden. Mogelijkheden die organisaties in staat stellen efficiënter en klantvriendelijker te werk te gaan. 

Fysieke telefoonlijn niet meer nodig
VoIP bellen gaat via het internet. Veel bedrijven (en consumenten) hebben naast hun internetlijn nog een telefoonaansluiting. Bij VoIP is deze niet meer nodig. Voordeel van bellen via internet is dat er meerdere telefoongesprekken tegelijkertijd gevoerd kunnen worden zonder dat hier een telefooncentrale bij nodig is. 

Keuzemenu
Inkomende telefoongesprekken worden opgevangen in een keuzemenu. Dit menu is samengesteld door middel van een belplan en zorgt ervoor dat inkomende gesprekken bij de juiste persoon terecht komen. Indien een collega in gesprek is wordt het binnenkomende gesprek automatisch doorgeschakeld naar een andere medewerker zodat de beller niet onnodig lang hoeft te wachten. 

Online is het heel eenvoudig aanpassingen te doen in de VoIP ‘centrale’. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het automatisch doorschakelen van gesprekken of het aanpassen van het keuzemenu. 

Flexibel
Up of downgraden van een abonnement of het aantal toestellen kan op ieder gewenst moment. Stel uw bedrijf of afdeling heeft een tijdelijke piek in het aantal personeelsleden, dan is het een kwestie van de toestellen aansluiten op het internet en uw medewerkers kunnen bellen en gebeld worden. Wist u dat dit overal ter wereld mogelijk is? Gewoon een toestel aansluiten op het internet en iedereen kan vanaf elke gewenste locatie telefoneren.

Spreekt u liever iemand face-to-face? Geen enkel punt, videobellen is namelijk ook een mogelijkheid met VoIP. 

Vast naar mobiel

Het is ook mogelijk een mobiel toestel te integreren in een VoIP omgeving. Hierdoor wordt de mobiele telefoon volwaardig onderdeel van uw VoIP centrale. Alle mogelijkheden die de vaste telefoon biedt zijn ook beschikbaar op de mobiel. Een conference call, gespreksopname, doorschakeling en CRM/ERP integratie, het is allemaal mogelijk.

Voordelen

Een groot voordeel van VoIP is dat het vrijwel altijd voordeliger is dan bellen via een vaste lijn. Een fysieke telefoonlijn kost relatief veel geld. VoIP telefonie gaat over de bestaande internetverbinding, waar u vanzelfsprekend al voor betaalt.

De prijs per minuut bellen is bij VoIP een stuk goedkoper dan telefoneren via een oude analoge verbinding. Met name bij gesprekken naar of vanuit het buitenland zie je behoorlijke verschillen terug. Gemiddeld wordt op gesprekskosten 20% bespaard. 

Voor meer informatie over VoIP telefonie kunt u contact opnemen met Frank Beentjes via sales@dseit.nl of bel naar 0251-278990. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu