Haal IT-problemen uit het frustratiehoekje

Bij het lezen hiervan voelt u de kriebels van frustratie al opkomen, echt waar. Komt ie: verbinding die tergend langzaam is, programma’s die crashen tijdens belangrijke werkzaamheden, bestand opslaan op server lukt niet, er wordt geen verbinding meer gemaakt en ga zo maar door. Langlopende IT-problemen die zorgen voor frustraties op de werkvloer. Hoe gaan we hiermee om en wat kunt u aan deze problemen doen?

De frustratie 

Uit onderzoek van Forrester blijkt dat 67% van de werknemers tevreden is over de service desk. De IT-afdeling doet z’n werk goed. Daar staat helaas tegenover dat maar 42% van de werknemers géén langlopende IT-problemen heeft. Het overgrote deel heeft wel te kampen met IT-problemen die voor langere tijd niet opgelost worden. Werknemers die tegen dit soort problemen aanlopen krijgen te maken met frustraties. En zolang deze issues niet opgelost worden zal het werkplezier beetje bij beetje verminderen. Wanneer het plezier in het werk in een dalende trend zit, zal de werkproductiviteit ook gereduceerd worden. En dan hebben we een vicieuze cirkel waar we liever niet in willen zitten. Gelukkig het is er wel een die doorbroken kan worden.

Zie IT niet meer als kostenpost

Nog te vaak wordt IT als een kostenpost gezien en net zo vaak wordt er behoorlijk op bezuinigd. Dat het een flinke uitgave betreft heeft u waarschijnlijk al vaker gehoord. Maar het is een feit dat we steeds meer digitaal aan het werk zijn en alle apparatuur een prominente rol spelen in onze werkzaamheden. Zelfs als uw medewerkers vanuit huis werken, of misschien juist dan, hebben zij goede IT nodig. De cloud bijvoorbeeld is dan van cruciaal belang. Misschien is het dan ook tijd om IT niet meer als kostenpost te zien, maar als investering. Een investering van het soort dat zich terugverdient en uw organisatie laat groeien. 

Diensten op maat

Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf met een investering in IT gaat groeien, biedt DSE IT-Services clouddiensten op maat aan. Niet alleen verzorgt DSE alle software en lost zo nodig problemen op, wij leveren desgewenst ook de hardware aan. Op deze manier is uw werkplek optimaal geïnstalleerd en ondersteunen wij u 24/7 bij eventuele problemen. 

Op maat betekent niet alleen dat DSE altijd voor u klaarstaat bij problemen. Het betekent ook dat u bijvoorbeeld makkelijk kunt op- en afschalen, een aangeboden pakket kunt aanpassen zodat deze bij uw organisatie past en meer te bieden heeft dan alleen clouddiensten. Denk hierbij aan beveiliging, WiFi services, Zakelijk VoIP en VPN Services. 

Mocht u geïnteresseerd zijn in wat DSE IT-Services voor u kan betekenen, neem dan contact op met een van onze medewerkers. U kunt ons bereiken via sales@dseit.nl of bel 0251-278990.

Vorig bericht
Windows 11 en Microsoft 365 in de spotlights
Volgend bericht
Had u dan geen back-up?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.