De allereerste Powercollege ‘ICT als Businessdriver’ op 31 oktober 2019 werd bezocht door circa 30 ondernemers uit de regio. Sprekers, workshopmoderators en bezoekers vonden elkaar in kennisoverdracht, discussies en inspiratie.
Villa Westeinde in Velserbroek diende als decor voor deze eerste Powercollege en droeg zeker bij aan het succes van het event. Binnen de muren van deze locatie gaven sprekers Amir Sabirovic (Digital Strategist) en Frans Reichardt (De Klantenluisteraar) een inspirerende presentatie. Frank Beentjes van DSE IT-Services en Barry van Kampen van The S-Unit verzorgenden ieder een interactieve workshop.
ICT als Businessdriver
Frank Beentjes van DSE IT-Services: “Als ondernemer of manager sta je er wellicht niet altijd bij stil dat ICT een enorm belangrijke business driver is geworden binnen vrijwel iedere onderneming. Hoe zorg je ervoor dat een proces nauwelijks tot geen uitval kent en hoe verbeter je deze processen richting een optimaal rendement? ICT kan een bedrijf voorsprong geven op de concurrentie. En in een tijd waarin de te behalen marges en de verschillen tussen bedrijven steeds kleiner worden, is hier bij veel organisaties nog winst te behalen.”
In een paar zinnen het thema van dit evenement dat passend opende met een presentatie van Amir Sabirovic. Amir gaf aan de hand van concrete voorbeelden aan hoe je als organisatie aangehaakt blijft. Zo omschreef hij het veranderproces van de van origine cataloguswinkel Wehkamp naar een online en mobiel verkoopplatform. Transitie gedreven door ICT en deze aanpak heeft Wehkamp toekomstig bestendig gemaakt.
Workshop hacking
Onder de leiding van ‘Ethical Hacker’ Barry van Kampen van S-Unit hackten een groep ondernemers erop los. Ze kregen hierdoor inzicht hoe gemakkelijk het eigenlijk is om bijvoorbeeld een wachtwoord te achterhalen of hoeveel (niet gewenste) informatie van bedrijven en personen online staat. De bezoekers werkten in kleine teams achter een laptop samen op diverse hack-opdrachten. Doel was om awareness te creëren rondom het belang van goede security.
Frank Beentjes nam de andere helft van de zaal onder zijn hoede. Met behulp van vijf stellingen zorgde hij dat er een discussie tussen de bezoekers op gang kwam. Het belang van goede dataopslag, de toekomst van Artificial Intelligence, werken in de cloud en andere stellingen zorgde voor flinke interactie tussen de bezoekers. Frank hielp daarbij met tips en suggesties vanuit zijn expertise in ICT (laat medewerkers een typecursus volgen was een simpele maar enorm effectieve tip!).
De klantenluisteraar
Frans Reichardt is een bekende spreker en zeer bewust gekozen voor dit event. De link tussen ICT en klanttevredenheid wordt niet vaak gelegd, maar heeft van alles met elkaar te maken. En dat is precies waar Frans de link legt. ICT kan bijdragen aan het beter bedienen van klanten. Breng de customer journey eens in kaart en kijk waar zaken beter kunnen, ICT gaat hierbij helpen. Of beter nog, vraag het uw klanten gewoon was het devies van Reichardt.
Trotse DSE’ers
Na afloop van de meer dan gezellige netwerkborrel konden wij terugkijken op een goed verlopen event met meer dan positieve reacties. Trots kunnen wij aankondigen dat volgend jaar mei/juni een nieuwe Powercollege georganiseerd zal worden. Een save the date sturen wij u z.s.m. toe.